کتاب کسب و کار اجتماعی

کتاب کسب و کار اجتماعی

کتاب کسب و کار اجتماعی تالیف پروفسور محمد یونس و ترجمه دکتر مهدی قربانی، چاپ اول آن از انتشارات دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۹ منتشر گردید. #پروفسور_ محمد_ یونس، طلایه دار اعتبار خرد، برای بنیان نهادن #بانک_گرامین برنده ی جایزه نوبل در سال ۲۰۰۶ شد. وی بعد جدیدی از سرمایه داری را ابداع کرد و آن را کسب و کار اجتماعینام نهاد. الگوی کسب و کار اجتماعی با استقبال بنگاه های تجاری، #کارآفرینان و فعالان اجتماعی سراسر جهان مواجه شد. هدف این نوع کسب و کار، خلق بنگاه های تجاری پایدار و پویایی است که در کنار تولید کالا و خدماتی خاص برای رفع نیازهای انسان ها، به رشد اقتصاد نیز کمک می کنند. او در کتاب خلق کسب و کار اجتماعی، نحوه عملی کردن کسب و کار اجتماعی را نشان می دهد و ثابت می‌کند که این روش، چطور زندگی ها را متحول می‌سازد. او درباره‌ی قابلیت شگفت انگیز کسب و کار اجتماعی برای جبران ناکامی های بازار آزاد توضیح داده و نیز نشان می‌دهد که چطور می توان سیاست های دولت و شرکت ها را تغییر داد تا فضا برای تبلور الگوی کسب و کار اجتماعی باز شود.